سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۴۲

اخبار

تشریح اجرای دوره MPH پزشکی خانواده ویژه پزشکان سازمان از زبان دکتر جعفری رییس سلامت خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

دوره MPH پزشکی خانواده ، دوره توانمند سازی پزشکان از شروع دولت یازدهم در پی تفاهم نامه ای برای پزشکان شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت فراهم شد .

دوره MPH  پزشکی خانواده ، دوره توانمند سازی پزشکانی است که تحت عنوان پزشک خانواده شهری و یا روستایی فعالیت می نمایند .امکان دریافت آموزش این دوره از سال 1388 برای پزشکان فعال در وزارت بهداشت ودرمان مهیا شده بود ولی پزشکان شاغل در صنعت نفت علیرغم سابقه فعالیت طولانی از این امتیاز برخوردار نبودند و در ضمن طبق قوانین ابلاغی در آن زمان ، شرکت در رزیدنتی پزشک خانواده نیز منوط به دریافت این مدرک شده بود . به عبارتی علیرغم تلاش پزشکان صتعت نفت ، سابقه طولانی مدت و کیفیت خدمت این گروه از عزیزان از هرگونه امکان آموزشی محروم بودند. این تلاش برای متعاقد سازی وزارت بهداشت و درمان تا زمان وزارت جناب آقای مهندس زنگنه و جناب آقای دکتر هاشمی بی نتیجه مانده بود و  با شروع دولت یازدهم در پی تفاهم نامه ای امکان بهره مندی از این آموزش فراهم شد .

دکتر طاهره جعغری رییس سلامت خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این موضوع می گوید:  این امکان بر اساس تفاهم نامه شامل معرفی سالانه 30 نفر از سازمان برای دریافت آموزش در طی 4 سال متوالی تعریف شد .

وی در ادامه می افزاید : دوره آموزش بصورت غیر حضوری با دریافت CD های آموزشی و برگزاری امتحان حضوری بوده و مسئولیت اجرای آن را دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرفت.

رییس سلامت خانواده سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به میزان سهمیه های تعیین شده برای مناطق سازمان اظهار می دارد:  برای مناطق بر اساس تعداد پزشکان خانواده فعال و میزان همکاری در برنامه پزشک خانواده  ، سهمیه ای تعیین و اعلام شد و  متقاضیان دریافت این دوره آموزشی که واجد شرایط بودند در طی سه دوره از سوی روسای تیم سلامت خانواده تعیین و با نامه رسمی روسای مناطق به ستاد معرفی شده اند، آموزش ستاد افراد را با نامه مختلف در بازه های زمانی  به آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران معرفی کرد .

دکتر طاهره جعفری با اشاره به اینکه  افراد در پایان دوره در امتحان جامع وزارت بهداشت ودرمان شرکت کرده و برای دریافت مدرک بایستی نمره قبولی کسب نمایند ادامه می دهد : از این تعداد افراد معرفی شده ، برخی به علت عدم تمایل شخصی ، سخت بودن برنامه آموزشی و عدم دریافت امتیاز پس از فارغ التحصیلی متاسفانه دوره را به پایان نرسانده و ترک تحصیل نموده اند.

وی در پایان خاطر نشان می کند : برای آخرین دوره نامه ای برای روسای مناطق در تاریخ 24/5/96 ارسال شده است که افراد مایل به شرکت و واجد شرایط توسط روسای مناطق به سازمان معرفی تا اقدام لازم جهت معرفی این افراد به آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت پذیرد .

۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳
تعداد بازدید : ۲,۴۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید