سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی تغذیه در چاقی و اضافه وزن

کلاس آموزشی تغذیه در چاقی و اضافه وزن ، جهت شرکت کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور توسط مریم سلیمی کارشناس ارشد تغذیه در سالن کنفرانس پلی کلینیک 12 فروردین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور،در این کلاس مطالب زیر به  تفصیل بیان شد.

تعریف چاقی: چاقی به معنی وزن بالای بدن نیست. چاقی، تجمع بیش از حد چربی در بدن است.

 
نسبت قد به وزن هر فرد تناسب با مقدار چربی بدنی دارد.

چاقی در کتاب قانون:

انسان بسیار چاق در حرکت کردن تنبل است. نمی تواند سبک خیز باشد و نمی تواند مانند انسان عادی و طبیعی به کار خود برسد. چاقی و بر هم متراکم شدن گوشت بدن فشار

بر رگ های بدن می آورد و رگ ها را تنگ می گرداند و حرکت و جریان روان  بسته می شود. افراد بیش از حد چاق ... باید همیشه بیم داشته باشند که خونشان در تنگنایی گیر کند

شاید یکهو و ناخودآگاه رگی ترک برد و بگسلد و شخص چاق را به گورستان بفرستد

چاقی دور شکم و کمر، خطرناک ترین نوع چاقی  ، یک پیش‌بینی کننده مستقل برای عوامل خطر و عوارض مثل سکته قلبی. (افزایش 4 برابری خطر سکته مغزی).

•کسانی که وزن نسبت به قدشان در محدوده طبیعی بوده اما دور کمر بزرگتر دارند، احتمال بیشتری برای رسوب چربی در رگ‌ها و تصلب شرائین دارند.

•بافت چربی، به‌ خصوص در نواحی دور شکم، موجب ترشح هورمون هایی می شود که تحریک‌کننده رشد سلول‌های بافت چربی و نیز اشتهای فرد است.

•به این ترتیب، چاقی، آن هم چاقی دور شکم، باز هم به چاقی فرد دامن می‌ زند.

 

روی هم رفته چاق بیش از حد که به سن رشد رسیده باشد برای مرگ نابهنگام آماده تر است . به ویژه اگر هم از اوایل زندگی چاق پرورده شده باشند و به جوانی و سن رشد برسند مرگ در انتظارشان است ... رگهایشان نازک و باریک و زیر فشار واقع شده اند. بسا آسان سکته، فلج، خفقان، فساد معده و روده، سوء تنفس، غش کردن و تبهای بغرنج و شدید مهمان این بدن چاق می شوند.

•زنان دچار اضافه وزن، در بارداری به پرخوری ادامه می دهند و با انتقال مواد مغذی بیشتر به جفت و جنین، سبب تغییرات دائمی در اشتها و سوخت و ساز بدن فرزندشان می شوند.

  •زنان کم وزن مبتلا به سوءتغذیه، با گرسنگی سلولی پنهانی و بی اشتهایی، سوءتغذیه خود را به جنین منتقل می کنند. این مورد با تغییرات فیزیولوژیکی دائمی، کودک و نوجوان را مستعد چاقی می کند.

شیر مادر سبب پیشگیری از چاقی دوران کودکی و نوجوانی می شود.  بر دریافت آن در 6 ماهه اول زندگی تاکید می شود.

•مادرانی که با اضرار و بیش از حد به فرزند خردسال خود غذا می دهند، سبب اختلال بین اشتها و گرسنگی شده و زمینه ساز پرخوری در آینده می شوند.

  •خواب دیر هنگام کودک در شب، سبب اختلال ترشح هورمون و عدم رغبت به صبحانه می شود.

 

سلامتی و زیبایی کودک با چاقی

 

 

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۹
تعداد بازدید : ۹۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید