سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۲۲

اخبار

کارگاه آموزشی مدیریت عملیات امداد و نجات در بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور برگزار شد.

کارگاه آموزشی مدیریت عملیات امداد و نجات ویژه کارکنان بخش درمان در سالن کنفرانس پلی کلینیک 12 فروردین برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور این کارگاه  آموزشی با حضور سه مدرس از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آقایان  پورمیرزا ،صبور و گودرزی  و کارکنان واحد های درمانی با هدف  آموزش مدیریت امداد نجات برگزار شد .از مطلالب بیان شده در این کلاس می توان به نکات زیر اشاره کرد .

ارزیابی سوانح امروزه حوادث و بلایا بخش بزرگی از منابع و برنامه های دولت هارا به خود اختصاص داده اند . تغییرات جوی، دست کاری های بشردر طبیعت و رشد سریع تکنولوژی ،آسیب پذیری مردم و بروزحوادث را افزایش داده است آمارها معرف رشد فزاینده ی وقوع حوادث در گوشه و کنار دنیامی باشند . حوادث و بلایا همه ساله تلفات جانی و خسارات مالی فراوانی به دولت ها و ملت ها تحمیل می کنند . در سال 2010حدود 385 حادثه ی طبیعی در 131 کشور جهان به وقوع پیوست .این حوادث جان بیش از 297 هزار نفر ازمردم دنیا را گرفت،217 میلیون نفر از جامعه ی جهانی را تحت تأثیر قرار داد و منجربه میلیاردها دلار خسارت شد .بیش از %90 مرگ ومیر ها در کشورهای درحال توسعه و کم پیشرفته می باشد.کشورایران یکی از مستعدترین کشورهای جهان برای وقوع حوادث وبلایا می باشد، تقریباً از 40 موردحوادث طبیعی شناخته شده، 31 مورد آن در ایران واقع شده است .

به طور کلی ایران جزء 10 کشوربلاخیز جهان است و 90 درصد جمعیت آن درمعرض خطرات ناشی از زلزله و سیل وسیع قرار دارند . به عبارت دیگر ایران در آسیا چهارمین کشور بعد از هند،بنگلادش و چین و در دنیا مقام ششم را از نظر وقوع حوادث طبیعی دارد و آسیب پذیری ایران در برابرزلزله 1000 برابر امریکا و 100 برابر ژاپن است

بحران

سازمان ملل متحد، در جدیدترین بیانیه خود بحران را ازهم گسیختگی جدی درعملکرد یک جامعه که منجر به ایجاد خسارات انسانی، سرمایه ای ویا زیست محیطی می گردد تعریف کرده است

سطوح بحران:  سطح 1 - بحرا نهایی که منابع و سازما نهای محلی قادر به پاسخگویی مناسب به آ نها هستند .سطح 2 - بحرا نهایی که برای کنترل آنها به کمکهای مشترک منطقه ای نیاز است .سطح 3 - بحرا نهایی که پاسخگویی به آن فراتر از توان پاسخگویی نیروهای محلی و منطقه ای است وکمکهای ملی را میطلبد .سطح 4 - بحرا نهایی که پاسخگویی به آن فراتر از توان پاسخگویی نیروها در سطح ملی است و کمکهای بین المللی را میطلبد.

اهداف مدیریت بحران

1. بازگرداندن سریع جامعه به حالت عادی 2.  کاهش آسیبهای ناشی ازبحران چه جانی و چه مالی 3 . کاهش اثرات بحران درجامعه ومقابله باآن با کمترین هزینه  4 .رفع شرایط بحران و اضطرار 5.  ایجاد آمادگی در جامعه برای مقابله با بحران 6 . بازسازی مناطق بحرانی از لحاظ فیزیکی و روانی و فرهنگی  7. ایجاد تمرین و آموزش و مانورها در مناطق جهت آمادگی برای مقابله با بحران برای مدیران و مردم  8 . نگه داشتن سازمان در موقعیت خوب در شرایط بحران.

ترکیب تیم ارزیابی سریع
متخصص بحران
اپیدمیولوژیست
بهداشت محیط
تغذیه
لجستیک
فردی که Public Health و Disaster  خوب بلد باشد
فرد مناسبی است.

 

۱۸ مهر ۱۳۹۷ ۱۲:۱۱
تعداد بازدید : ۲,۰۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید