سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۲۳
 

اخبار

اقدامات پیشگیرانه در قدیمی‌ترین بیمارستان صنعت نفت

دکتر فرحناز عزیزی دوست با تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری بر درمان گفت : تمام تلاش خود را در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی درحد استاندارد در واحدهای سلامت کار و کلینیک های خانواده با توجه به شعار سازمان انجام می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان  اظهار کرد : باتوجه به اینکه بیمارستان نفت مسجدسلیمان زمانی اولین و مجهزترین بیمارستان خاورمیانه بوده ، تمام تلاش ما اینست که باحمایتهای بی دریغ  مدیرعامل سازمان  و تلاش پرسنل این مرکز سطح خدمات را ارتقا دهیم و  گام های ارزنده ای برداریم.

وی افزود : هدف اصلی ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در این مرکز بوده است.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان ادامه داد : با تامین تجهیزات پزشکی ، غیرپزشکی ، نیروی انسانی با تجربه و نظارت مستقیم برحسن اجرای وظایف سعی در بهبود عملکرد واحدها داریم.

وی به فعالیتهای انجام شده تیم سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت مسجدسلیمان اشاره و  اظهار کرد: در نیمه دوم سال 97 ، معاینات دوره ای از 20 درصد به 74 درصد ، غربالگری و تکمیل پرسشنامه از20 درصد به 70 درصد ، ارائه بسته خدمات سلامت دهان و دندان از40 درصد به 90 درصد و غربالگری نوجوانان از صفر به 70 درصد  افزایش داشته است .

دکتر عزیزی دوست با اشاره به ارتقاء خدمات در واحد سلامت کار  بیان کرد : جلسه های بسیاری با واحد  HSE  و مسئول منابع انسانی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در جهت الزامی شدن انجام معاینات دوره ای پرسنل برگزار شد .
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان اظهار کرد :  با تامین نیروی انسانی در واحد بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای ، تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهبود فضای فیزیکی در جهت افزایش رفاه  خدمات گیرندگان ، بدنبال افزایش سطح پوشش معاینات دوره ای پرسنل در مسجدسلیمان هستیم.

وی با اشاره به قدمت 110 ساله بیمارستان نفت مسجدسلیمان و مشکلات فضای فیزیکی و ساختمانی  گفت : با حمایت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان بدنبال بازسازی واحدهای مختلف از جمله  بخش اطفال ، ساختمان آشپزخانه ،لاندری و امحاء زباله و محوطه بیمارستان هستیم.

دکتر عزیزی دوست تصریح کرد : بی شک باتوجه به عملیاتی بودن منطقه و پراکندگی چاه های نفت ، گاز و محرومیت شهرستان مسجدسلیمان و قدمت بالای  100 سال بیمارستان نفت و مشکلات عدیده ساختمانی آن ، نیاز به تاسیس بیمارستان جدید در منطقه ضروری بنظر میرسد.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان عنوان کرد : این مرکز در برنامه های مشترک حوزه بهداشتی و درمانی با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای اجرای برنامه های بهبود کیفیت و اعتباربخشی و همچنین طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همگام با سایر مراکز بهداشتی و درمانی سراسرکشور حضور فعال داشته است .

وی با اشاره به بروزرسانی فناوری اطلاعات در منطقه خاطر نشان کرد :   با نصب و راه اندازی MPLS دیش رادیو جهت اتصال سامانه درمانگاه ها به بیمارستان ، پیگیری راه اندازی مرکز مخابرات دیجیتال و دکل مخابرات،  پاسخگویی کارکنان سرعت و بهبود یافته و موجب افزایش رضایت خدمات گیرندگان شده است .

دکترعزیزی دوست اظهار کرد : باتوجه به محرومیت منطقه، بهداشت و درمان صنعت نفت مسجد سلیمان در قالب حوزه مسئولیتهای اجتماعی به بیماران غیرشرکتی ، خدمات درمانی در غالب ویزیت های سرپایی و  اردوهای جهادی درمانی ارائه میکند  و همگام با مراکز بهداشتی درمانی شهرستان درحوادث غیرمترقبه مانندسیل و زلزله حضورفعال دارد.

بیمارستان مسجد سلیمان

خبرنگار : نفیسه هوشیار
۵ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۵۴
تعداد بازدید : ۳,۴۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید