سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۹
 

اخبار

پرستار نمونه منطقه آغاجاری: پرستاری شغل نیست عشق است

همزمان با سالروز ولادت با سعادت قهرمان کربلا حضرت زینب کبری (ع) و روز پرستار مصاحبه ای با زهرا اموت یکی از پرستاران پرسابقه و خوشنام این مرکز که به عنوان پرستار نمونه شناخته شده است انجام شد که به شرح زیر است: زهرا اموت متولد 1352 و کارشناس پرستاری است و در سال1369 در رشته بهیاری نفت مسجدسلیمان قبول شده . سپس در سال1383 در رشته کارشناسی پرستاری از دانشگاه آزاد اهواز فارغ التحصیل شده و در حال حاضر در رشته کارشناسی ارشد رشته پرستاری سلامت جامعه دانشگاه جندی شاپور اهواز مشغول به تحصیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری  ، وی در خصوص شروع به کار خود می گوید: در سال 1373 بعد از فارغ التحصیلی از رشته بهیاری در بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری شروع به خدمت کرده ام و الان حدود 26 سال سابقه کاری دارم که تمام این سالها در این مرکز مشغول به خدمت بوده ام

اموت در خصوص سابقه کار در بخش های مختلف گفت : در همه بخش های بیمارستان(داخلی جراحی- زنان و زایمان- اطفال اورژانش و درمانگاه میانکوه) انجام وظیفه کرده ام و از سال1390 به عنوان سرپرستار بخش داخلی وجراحی زنان تا کنون مشغول به خدمت هستم.

سرپرستار بخش داخلی وجراحی زنان به تاثیر موقعیت کاری در زندگی شخصی اشاره می کند و می افزاید: بنده در سال 1378 ازدواج کرده و دارای دو فرزند پسر 19 و15 ساله هستم. بی شک شغل ما بر زندگی ما بی تاثیر نیست و بر خلاف تصور عامه که می گویند پرستاران و در کل کادر درمان مرگ و بدحالی بیماران برایشان تفاوتی نمی کند و عادت کرده اند باید بگویم بدحالی یا فوت بیماران در روحیه ما هم مثل سایر مردم تاثیرات منفی می گذارد و زمانی نیز که حال بیمار خوب می شود و شادی را در صورت بیمار و همراهش می بینیم ما هم پر انرژی تر به کارهای روزمره می رسیم .

وی خاطره را جزیی جدا ناپذیر از شغل پرستاری عنوان کرد و گفت : شغل پرستاری سرشار از خاطره است روزهایی پر از دغدغه بیماران  یا شادی آنها شریک بودیم

سرپرستار بخش داخلی وجراحی زنان بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در مورد شغل پرستاری بیان کرد: شغل پرستاری یک شغل سخت وطاقت فرساست اگر به عنوان شغل به اون نگاه کنیم خیلی سخت است وچه بسا افرادی در بین راه این شغل روکنار گذاشته اند ، اما اگر به آن علاقه داشته باشید با وجود تمام سختی ها ادامه می دهید.

اموت می افزاید: توصیه من به جامعه پرستاری این است که به بیمار به چشم افراد خانواده خود نگاه کنند و وقتی بیمار یا خانواده  بیمار به دلیل بدحالی تندخو می شوند سعی کنند صبور باشند و زمانی که بیمار بهبودی پیدا کرد مطمئنا در حق شما و خانواده هایتان دعا می کند و یقین داشته باشید که این دعاها روزی در حق شما اجابت می شود.

۱۱ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۶۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید