سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۰۵

اخبار

به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد

به همت امور بانوان به مناسبت هفته سلامت روان کارگاه آموزشی مادر و کودک با موضوع بازی درمانی توسط مریم فریدمهر روانشناس بالینی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور برگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور :هفته روان سال 1402 با شعار "سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست" نام گذاری شد.

زمان اجرا 18 تا 24 مهرماه 1402روز شمار هفته سلامت روان:

18 مهرماه: تاثیر متقابل افکار و احساسات در سلامت روان

19 مهر: تاثیرتوجه مثبت در سلامت روان

20 مهر: خود مراقبتی و تاثیر آن بر سلامت روان

21 مهر: تاثیر حمایت و ارتباطات اجتماعی سالم بر سلامت روان

22 مهر: نقش امید در سلامت روان

23 مهر: سبک زندگی سالم جایگزین مصرف مواد، الکل و دخانیات

24 مهر: حل مسأله راهبردی برایتاب آوری بیشتر

بهداشت روان علم حفظ سلامت روان و پیشگیری از ایجاد روان رنجوری، سایکوز و سایر اختلالات روانی می‌باشد. از زمان تأسیس سازمان ملل، مفهوم سلامت و بهداشت روان مقبولیت بین‌المللی خود را کسب کرده است. همان طور که در سال 1946، سازمان بهداشت جهانی سلامت را دارا بودن وضعیت مطلوب جسمانی، روانی و اجتماعی و نه فقط عدم وجود بیماری و ضعف فیزیکی تعریف کرد. اصطلاح سلامت روان ارائه دهنده آرمان‌های مختلفی می‌باشد مانند بهبود روان پریشان، پیشگیری از اختلالات روانی، کاهش فشارهای زندگی در دنیای پُر استرس و دستیابی به سطحی از وضعیت سلامت که در آن عملکرد فرد با پتانسیل‌های روانی او هماهنگ باشد. سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت روان را وضعیتی می‌داند که در آن هر فرد می‌تواند پتانسیل‌های خود را بشناسد و از عهده استرس‌های معمول زندگی بر آید، مولد و مثمر ثمر باشد و بتواند با جامعه خود همکاری کند. 

با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال 2023  و با تاکید به اهمیت موضوع سلامت روان  کارگاه آموزشی  مادرو کودک با موضوع بازی درمانی توسط مریم فریدمهر روانشناس بالینی با حضور بانوان بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور و شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه غرب به همراه فرزندان خود در منطقه گردشگری طاقبستان برگزار شد . 

مریم فریدمهر  در این کارگاه اظهار داشتند، همانطور که سلامت جسمی هر فرد از ارزش بالایی برخوردار است، سلامت روانی افراد نیز دارای اهمیت زیادی است و متاسفانه در اغلب موارد، بی توجهی به بیماری های روانی، منجر به بروز بیماری های جسمی نیز می شود.وی احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران را از مهمترین نشانه های سلامت روان بیان کردندفریدمهر تلاش در جهت تقویت نقاط مثبت فرزندان ، اصلاح ضعف ها و پیشگیری از بروز اختلالات و ناهنجاری های رفتاری و روانی کودکان و نوجوانان  نیز درمان به موقع و سریع اختلالات روانی را از ابعاد سلامت روان دانست. 

گفتنی است در پایان این کارگاه  با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادکامی کودکان مسابقه نقاشی برگزار گردید . و به کودکان حاضر در جمع نیز جوایزی اهداء شد . 

 

1
55
44

22

 

 

 

۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۲۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید