سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۵۵

اخبار

بررگزاری کلاس آموزشی آشنایی با سرطان های بانوان به مناسبت "هفته ملی سلامت بانوان ایران"،

"هفته ملی سلامت بانوان ایران"، همه ساله در هفته پایانی مهرماه "24الی 30 مهرماه" با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه‌های مختلف جامعه در خصوص اولویت‌های سلامت زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور :به همت امور بانوان و با پیگیری واحد آموزش به مناسبت هفته ملی  سلامت بانوان ایرانی کلاس آموزشی آشنایی با سرطان های بانوان توسط سهیلا نیازی کارشناس مامایی  با حضور  همکاران خانم بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور و شرکت گاز استان کرمانشاه در سالن کنفرانس  پلی کیلینک 12 فروردین برگزار گردید .

سهیلا نیازی  با بیان اهمیت آگاه سازی عمومی بانوان به سرطان های شایع خاص جنس خود افزود: شناخت ، عوارض و علائم سرطان های شایع در زنان و اقدام به موقع در جهت درمان می تواند کمک زیادی به بهبودی سلامت زنان داشته باشد که در این راستا کلاس های آموزشی پیشگیری و شناخت سرطان های شایع در زنان با هدف پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.

 از موضوعات بیان شده در این دوره آموزشی می توان به نکات بهداشت عمومی بانوان، آگاهی و نگرش زنان نسبت به انجام تستهای غربالگری سرطان برست ، ارتقای رفتار‌های پیشگیری‌کننده از سرطان برست  (خودآزمایی، معاینه بالینی، ماموگرافی) و روش های تشخیص زودرس بیماری سرطان برست  اشاره کرد.

 نیازی در ادامه  ضمن تاکید بر اهمیت و نقش بسیار بالای پیشگیری و تشخیص به موقع در روند بیماری، در خصوص انجام مراقبت های پیشگیری از سرطانهای شایع بانوان نکاتی رابیان نمودند.

گفتنی است در پایان کارشناس مامایی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به سوالات شرکت کنندگان نیز  پاسخ داد . 

1

8
6
3
2
1

۲۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۱۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید