سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۵۱

اخبار

برگزاری کلاس آموزشی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها

مسمومیت ( intoxication) مجموعه‌ای از اختلالات بدن است که در اثر جذب ماده‌ای بیگانه که به آن «سَم» گفته می‌شود بروز می‌کند که از راه‌های استنشاق نوعی گاز، بخار، دود یا گرد و غبار، دستگاه گوارشی (خوردن یا آشامیدن)، گزیدگی، تماس پوستی (از طریق انتشار از اپیدرم یا عبور از زخم یا سوختگی) ،تزریق در خون و انواع مسمومیت حاد مزمن و شغلی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور :نخستین هفته آبان ماه هر سال  هفته پیشگیری از انواع مسمومیت ها، نامگذاری شده است.  شعار اعلامی امسال  ستاد اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو   "سلامتی را با افزایش آگاهی و اقدام پیشگیرانه از مسمومیت ها، محافظت کنیم  و مانع از بروز مسمومیت شویم"  می باشد.  در حوزه مسمومیت ها اعم از اینکه رخداد، سهوی  یا  به عمد  شده باشد، گاه زمان  بسیار اندکی در جهت نجات جان افراد در اختیار داریم که بایستی این فرصت با دانش صحیح و اقدامات درمانی به موقع مدیریت شود. انواع مسمومیت ها می توانند به صورت فردی و یا در جمعیت های بزرگ حادث شوند. به همین مناسبت با توجه به اهمیت مسمومیت که در جامعه ما سالانه تعداد زیادی را به کام مرگ می کشاند کلاس آموزشی پیشگیری از مسمومیت ها توسط دکتر سید مهدی فرخی مراغه ای پزشک طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور در سالن کنفرانس پلی کلینیک 12 فروردین برگزار شد.

در این جلسه آموزشی انواع مسمومیت ها شامل گازگرفتگی ( گاز منوکسید کربن co )، داروئی ، سوء مصرف مواد در جوانان  ، گزیدگی و سایر مواردی که در مسمویت نقش به سزائی دارند مورد ارزیابی قرار گرفت .

 

12
222
33
22
1
رسانه جدید

۶ آبان ۱۴۰۲ ۱۲:۵۷
تعداد بازدید : ۱۶۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید