سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۰۰

اخبار

اهمیت پیشگیری در دندانپزشکی

اهمیت و پیشگیری در بهداشت دهان ودندان

سلامت دهان و دندان یکی از مهم ترین ابعاد سلامت فردی است و با تشخیص به موقع بیماریهای دهان و دندان و سوق دادن افراد به درمان مناسب می توان از بروز عوارضی مانند اثرات سوء احتمالی بر تغذیه ، مستعد شدن فرد به ضربه ، بیماریهای پریودنتال و اثر منفی روانی بیماریهای دهان و دندان پیشگیری کرد.

کودکان 12-6 ساله بعلت شیوع بالای پوسیدگی دندان ؛ تکامل دندانهای دائمی و شکل گیری سبک زندگی ، مهم ترین گروه هدف برنامه های بهداشت دهان و دندان هستند.

دندانپزشکی پیشگیری به کودک شما لبخندی زیبا می بخشد کودکانی که دهانی سالم دارند ، غذایشان به راحتی جویده و مواد غذایی بیشتری را جذب می کنند. آنها صحبت کردن را به راحتی و به وضوح یاد می گیرند. و شانس بهتری برای سلامتی عمومی دارند زیرا که بیماریهای دهان می توانند برای اعضای دیگر بدن مثل معده و ... ایجاد مشکل نماید. یک دهان سالم بسیار مورد توجه بوده و به کودکان اطمینان واعتماد به نفس می دهد. دندانپزشکی پیشگیری به معنای محدود شدن بیماری ، کاهش هزینه ها و مدت درمان می باشد. والدین نقش مهمی در تحقق این هدف دارند و کنترل و نظارت آنان بسیار مهم است.

برای داشتن دندانهای سالم باید به موارد زیر توجه ویژه داشت :

1-     اجتناب از خوردن تنقلات

2-     مسواک زدن کامل دو بار در روز با خمیر دندان فلورایددار

3-     استفاده از نخ های دندانپزشکی

4-     فیشور سیلانت تراپی توسط دندانپزشک

5-     فلورایدتراپی دندانها

6-     انجام معاینات دندانپزشکی بطور منظم

بخش دندانپزشکی پلی کلینیک با ایجاد واحدی مجزا جهت انجام طرح سلامت دهان و دندان و اقدامات پیشگیری در کودکان آماده ارائه خدمات می باشد.

 

تهیه و تنظیم : شهین عیوضی بهداشتکار دهان و دندان

 

 

 
۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶
تعداد بازدید : ۱,۹۰۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید